Project Summary

  • Client:

    Synergy

  • Year Completed:

    2019

  • Industry:

    Retail & Hospitality

Focus Point

웰빙 관련 식품을 판매, 유통하는 공간을 표현함에 있어 몇가지의 원칙이 필요했다.

1. 브랜드에 관련 긍정적 이미지(고급화, 정보, 테크니컬)를 유도할 것
2. 밀집도가 높은 공간 트래픽을 고려할 것
3. 백오피스 테크니션의 동선을 고려할 것

사실 단순한 원칙이지만 공간을 해석하는 방법은 여러가지가 있다고 본다.
고급스러운 소재와, 컬러톤, 전반적인 개방감과 임팩요소 등으로 원칙을 통한 미션 해결의 디자인 과정이었다.

Several principles were needed in expressing the space for selling and distributing well-being-related foods.

1. Encourage the brand to have a positive image (advanced, information, and technical)
2. Consider dense spatial traffic
3. Consider the back office technician's movement

In fact, it is a simple principle, but I think there are many ways to interpret space.
It was a design process of solving missions through principles with luxurious materials, color tones, overall openness, and impact elements.